Plaje mai putin cunoscute in Grecia

De multi ani vacanta de vara ne-o facem in Grecia. Am inceput cu bratele Sithonia si Kassandra in Halkidiki , o data am fost si la Katerini (alta data nu mai merg!), de vreo 3 ori in insula Thassos. In ultimul timp, insa,  am inceput sa cautam plaje mai putin cunoscute in Grecia. Si, pentru ca vrem sa calatorim cu autoturismul din dotare, vrem sa fie si cat mai scurt drumul pana acolo. Prin urmare am luat harta in mana si am cautat plaje pe langa Salonic. Iata ce am gasit (la toate se ajunge usor folosind gps- ul):

P.S. daca aveti intrebari despre destinatiile din articol, imi puteti lasa un comentariu aici, sau pe instagram , sau pe facebook

Perea

Perea este un orasel care se gaseste la 17 km sud de Salonic. Este considerat de fapt o suburbie a Salonicului. Am fost acolo vara in 2017 (am stat 8 nopti) si 2019 (doar pentru o zi de plaja). In 2017 ne-a placut pentru ca turistii erau in marea lor majoritate greci si din tarile nordice, Nu rusi sau romani. Deci desi seara era destul de multa lume pe faleza, atmosfera era destinsa si calma. Nu vedeai toace de 10 cm si nu miroseai parfumuri tari care sa acopere briza marii. In 2019 ni s-a parut ca plaja a devenit cam aglomerata si clar s-au deschis mai multe taverne si locuri de cazare.

Plaja e foarte lunga, dar nu foarte lata. Are nisip si nu e adanca aproape de mal.

In 2019 am vazut chiar si salvamari

Pe faleza sunt multe terase, care ziua au umbrelute cu sezlonguri. Si, ca pe oriunde in Grecia, sunt gratuite daca faci consumatie (un suc, o cafea, nimic sofisticat). Seara aici se poate manca foarte bine, uneori chiar pe malul marii Egee.

Perea are si mai multe cheiuri de unde pleaca vaporase catre Salonic sau alte orase. Am fost si noi la Salonic asa si ne-a placut maxim. Calatoria nu costa mult si cred ca oricui ii place sa se dea cu vaporasul vara.

Ce poti face in Pereia inafara de plaja? Seara poti face o plimbare pe faleza care este foarte lunga, sau poti bea un cocktail. Sau poti face o vizita de o zi la Salonic, cu vaporasul. Sau poti cumpara masline si fructe din piata formata seara pe faleza, de doua ori pe saptamana. Sau pur si simplu te poti plimba prin oras, sa vezi cum arata scoala, parcul central, sau sa mananci prajituri grecesti. Asta am facut noi.

Nea Michaniona

Nea Michaniona este un orasel putin mai departe de Salonic. Se ajunge usor folosind gps-ul. Noi am stat intr-un apartament aici, in 2019. Ne-a placut mult. Am lasat pe youtube un filmulet cu apartamentul.

Oraselul e mic si in panta, fiind situat pe faleza inalta. Mai toate strazile sunt inguste si au sensuri unice. In prima zi am fost cam bulversati din cauza asta, dar apoi l-am luat la picior si n-am mai avut probleme. Are o faleza inalta cu cateva taverne si mai multe fast – fooduri si cofetarii.

Dar peste si fructe de mare foarte bune am mancat la restaurantele din port. Se poate ajunge acolo fie coborand niste scari cam abrupte, fie pe sosea.

Restaurantele sunt chiar langa piata de peste, asa ca va puteti da seama cate de proaspete sunt produsele. De fapt in Nea Michaniona mai e o mare piata de peste en gros, de unde se aprovizioneaza chiar si restaurantele romanesti

Plaja orasului e mica si fara sezlonguri, asa ca noi n-am folosit-o deloc. Dar am fost mai multe ori la o plaja fara nume, care se gaseste la 10 minute de mers cu masina. Drumul e cam prost si ascuns, dar noi am bagat pe gps Riviera Beach Bar si n-am avut nici o problema.

Iar apa de acolo merita orice oboseala. Partea de drum pe malul marii pana la beach barul cu sezlonguri seamana cu plaja de la 2 Mai de acum 30 de ani. Poti face plaja si acolo, nu te opreste nimeni.

Dar oasele mele nu mai vor sa stea direct pe nisip 🙂 Prin urmare umbrelute cu sezlonguri sa fie! Lume e multa doar in weekend, in rest ai linistea si privelistea pe care ti le doresti.

Si fiind asa, in bataia vanturilor mai tot timpul, pe plaja asta am avut si valuri

Plaje mai putin cunoscute in Grecia – Potamos

Din Nea Michaniona am post o zi la plaja in Potamos

Drumul e bun, pe sosea, dar cam departe. Paralia Potamos are nisip fin si apa foarte clara. Plaja e lunga si plina de beach baruri, unele cu baldachine si paturi. Muzica si voie buna peste tot. De tot venit aici in vacanta

Si in final va las o fotografie cu una dintre multele noastre prietene grecesti