Calator in Berlin

Am ajuns calator in Berlin dintr-o intamplare. Motivul principal a fost concertul lui P!nk, care dupa multi ani a venit sa cante in Europa. Cum nu vizitasem nici un oras din Germania, am hotarat sa incepem cu Berlin. Nu aveam deci mari asteptari de la acesta vizita, cu toate ca prietenii mi-au spus ca o sa imi placa. Si se pare ca prietenii ma cunosc bine ­čÖé

Ne-am cazat in partea de vest, destul de departe de centru dar aproape de Olympiastadion unde avea loc concertul. Apartamentul cu doua camere era intr-un cartier de vilute cu maxim doua etaje, cu multe carciumi si la 3 minute de statia de metrou Opera. Plin de verdeata, foarte linistit si cu asa de putina lume, ca pareau mai toti plecati in vacanta. (sa stiti ca toate fotografiile si filmuletele sunt facute cu telefonul, asa ca sa nu va asteptati la cine stie ce calitate, scuze)

Sambata in apropiere a fost chiar si o piata volanta. Nu stiu cum se face ca fara sa planuiesc, oriunde ma duc, ma gasesc pietele. Am lasat si un video pe youtube: Berlin farmers’ market

Am calatorit mult pe jos, dar si cu metroul. Mi-a placut  statia Opera care avea faianta in ton cu subiectul

Foarte interesant e ca, spre deosebire de alte orase europene, aici poti intra la metrou fara vreo opreliste gen bara sau usi mobile. Tichetul il cumperi si il taxezi la un aparat aflat la capatul statiei, apoi il prezinti doar controlorilor daca apar. Nu au semne distinctive si noi i-am vazut cam in 30 % din calatorii.

Prima zi de calator in Berlin

In prima zi, cand am ajuns, am vizitat imprejurimile si ne-am acomodat. In a doua zi (sambata) am inceput sa vizitam. Prima oprire: Alexanderplatz. Locul e un nod feroviar, are multe magazine si e plin de turisti. Destul de aglomerat. Aici am gasit Turnul Televiziunii, in care ne propusesem sa urcam. Ne asteptam sa fie un fel de tzeapa turistica (ceea ce a si fost), dar una pe oras ne putem permite. Acest turn aflat in Berlinul de Est a fost terminat in 1969 si e cu 30 m mai inalt ca Turnul Eiffel (dar nici nu se compara privelistea de sus). Inca se mai vede diferenta intre Berlinul de Est cu blocuri inalte si destul de inghesuite …

… si Berlinul de Vest cu vilute de maxim doua etaje si mai multa verdeata.┬á Si urmeaza coborarea din turn

Ne-am mai plimbat prin imprejurimi, am cascat ochii prin magazine si ne-a placut cladirea primariei, numita si Rotes Rathaus (adica un fel de casa rosie, ma intreb oare de ce ­čśÇ )

Ne-am urcat din nou in metrou si am poposit la Postdamer Platz. Voiam neaparat sa o vedem, pentru ca citisem multe despre ea. In timpul celui de-al doilea razboi mondial a fost distrusa total, apoi comunistii au lasat totul asa facand-o granita dintre Berlinul de Est si cel de Vest. Acum insa, arata glorioasa cu multe cladiri inalte si moderne. Dar pana la lacrimi m-a impresionat o relicva a istoriei pe care am trait-o: o bucata din zidul pe care l-au construit comunistii si care a despartit si nenorocit familii.

Si o bunica asigurandu-se ca nepotii ei nu vor uita trecutul

Dupa ce am mancat ceva bun la unul dintre restaurantele Vapiano, am luat-o catre Poarta Brandeburg

si Reichstag adica un fel de Palatul Parlamentului

Si acesta era in proces de infrumusetare, ca multe alte edificii din intreaga Europa. M-a deranjat putin, pentru ca n-am putut face poze frumoase.

Si asa s-a terminat ziua, pentru ca picioarele noastre nu ne mai puteau duce decat acasa.

A doua zi de calator in Berlin, intr-o duminica

Nu e bine sa vizitezi Berlinul duminica. Absolut toate magazinele sunt inchise. Prin urmare am hotarat sa ne plimbam. Prima oprire: Checkpoint Charlie. Pe vremea Razboiului Rece era acel loc din Zid pe unde se putea trece oficial din Vest in Est. Acum cladirea a devenit o tzeapa turistica. Acolo stau doi baieti imbracati in uniforme si poti face o poza cu ei pentru o anumita suma.

Am luat-o apoi in jos pe Leiptziger Str, spre Muzeul Spionajului. Care ne-a placut mult. Mai multe despre el gasiti aici.

Cam asta a fost Berlinul pentru noi. Mai am doua imagini care mi s-au parut funny. Un Trabant (cine isi mai aduce aminte de el … )

Si o cabina telefonica pusa pe un pedestal, nu stiu de ce, poate imi spune si mie cineva