Halkidiki – Calator in Grecia

De felul meu nu ma prea gandesc la ziua de maine. Pentru asta il am pe sotul meu 😉 Dar in ceea ce priveste vacantele, sunt adepta proverbului „Omul gospodar isi face iarna car si vara sanie”. De aceea in luna februarie eu imi caut vacanta de vara. Cand eram mai nestiutoare cautam cazari prin firme de turism. Dar cand copilul a crescut si prin firmele romanesti trebuia sa platim si pentru el, am inceput sa caut alternative. Asa ca, de vreo 5 ani am realizat ca booking.com e un site unde iti poti gasi cazare la preturi mult mai mici, cu 6 luni inainte de sejur, fara sa platesti nimic in momentul rezervarii (free cancellation). Adica fac rezervare acum (in februarie) pentru august si ma pot razgandi pana la jumatatea lui iulie (sa sterg rezervarea, sa schimb numele celor care merg, sau orice mai vreau). Dupa care, daca mai fac vreo schimbare, trebuie sa platesc o noapte de cazare. Unde ati mai vazut asa ceva la agentiile romanesti de turism? M-am cazat asa in multe parti: Madrid, Balcic, Kusadasi, Gerakini. N-am avut niciodata probleme. Sunt cateva lucruri de care trebuie sa tineti cont cand va faceti rezervari online, dar despre ele o sa va povestesc intr-o postare viitoare.

Azi cautam cazare in peninsula Halkidiki. Am cam pierdut sirul vizitelor mele aici. Cred ca am fost de vreo 7 ori. S-ar putea spune ca stiu cate ceva 😉 Din Bucuresti se ajunge destul de simplu in vreo 10- 12 ore. Drumul e acceptabil, marea majoritate fiind prin Bulgaria unde sunt restrictii de viteza. Drumurile lor sunt bune (fara gropi) dar inguste (o banda dus, una intors). Prin urmare daca aveti in fata un harb (cum sunt multe masini bulgaresti) si sunteti o persoana mai nervoasa, s-ar putea sa aveti unele probleme 😉 Dar relax, suntem in vacanta, nimeni nu ne grabeste! In toti acesti ani de mers in Grecia, o singura data am fost opriti de politie. Si totul s-a sfarsit amiabil cu 10 euro. Prin urmare daca cititi povesti cu: politistii bulgari hartuiesc soferii romani, nu le dati prea mare crezare. Nu de putine ori am vazut conationali mergand cu 140 la ora pe sosele inguste, sau facand depasiri deosebit de riscante. Eu cred ca astia chiar trebuie hartuiti.

Dar sa revenim la Halkidiki: e o peninsula cu trei brate: Kassandra (la vest), Sithonia (in centru) si Athos (in est).

Bratul Athos e in mare majoritate ocupat de o manastire de calugari, asa ca nu se poate vizita. Pe acest brat nu am fost. Bratul Kassandra e considerat cel mai cosmopolit, si mai animat. Dar ce mi s-a potrivit mie cel mai bine e Sithonia. Are plajele cele mai frumoase si apele cele mai calde. Pe orice parte a lui ai sta, te afli intr-un golf care te protejeaza de curenti. Prin urmare sa nu te astepti la valuri ca la Marea Neagra. Dar sa te astepti sa poti face baie in apa calda a Marii Egee 24 de ore din 24. Chiar si atunci cand soarele apune (sau poate mai ales atunci). Apa e clara, curata, fara alge, uneori cu bancuri de pesti micuti care iti fac pedichiura gratis 🙂

Cel mai mult mi-a placut atunci cand ne-am cazat in Nikiti (care e chiar la inceputul bratului Sithonia) si am facut plaja in fiecare zi in alta parte pe bratul Sithonia. Asa arata o parte din plaja de la Nikiti

sau asa

Pe drumul de coasta, spre alte plaje frumoase

Plaja de la Vourvouru e foarte potrivita pentru copii mici, pentru ca intrarea in apa e foarte, foarte putin adanca. Plaja e mai rustica, neavand amenajate sezlonguri cu umbrele (asa cum se gasesc in alte parti). Dar se poate sta la umbra pinilor care cresc aproape pe plaja

Cea mai frumoasa priveliste o vezi in drumul spre Kalamitsi, una dintre asezarile cele mai sudice. Drumul pe coasta inalta iti dezvaluie o panorama uluitoare (asa se si numeste locul: panorama Kalamitsi)

Iar plaja cu nisip alb, inconjurata de tarmuri inalte si cu o insulita pe care poti ajunge foarte repede inotand, este pe gustul tuturor. Totusi nu-i prea indicata copiilor mici, pentru ca intrarea in mare e destul de abrupta.

Poate vreti sa va spun ce cazare mi-a placut pe unde am fost. Pun lista mai jos, dar sa stiti ca eu am cautat locuri linistite, cu putina lume pe plaja, fara muzica tare, camere decente si curate. Nu m-a interesat daca este piscina, pentru ca imi place sa fac baie in apa sarata a marii, nu in apa cu clor. Nu am cautat lux, cluburi, harmalaie.

Cazare pe bratul Sithonia:

in Metamorphosis – Blue Dolphin Hotel aici am fost in primul an (2005) si este o cazare deosebit de buna. Am avut half-board (mic dejun si cina). Mancarea gustoasa.  In mare sunt arici, asa ca ar fi bine sa intrati cu pantofi speciali

in Psakoudia – Philoxenia Bungalows. Am fost aici prin 2007 (nu mai tin bine minte anii). Cazarea e buna, mai ales daca nu aveti camera spre strada. Am inteles ca acelea ar fi mai zgomotoase. Plaja e foarte buna, cam 5 minute la pas usor printr-o padure de pini. Psakoudia are si faleza unde sa va plimbati seara.

in Gerakini – Gerakina Beach Hotel. De fapt e un complex mai mare, care contine un hotel cu cateva nivele si mai multe bungalouri. Toate asezate intr-o gradina perfect ingrijita. Complexul are plaja proprie, cu sezlonguri si umbrele.

Noi am stat intr-un bungalow cu o terasa si iarba verde in fata. A fost superb! Si aici tot half board, iar restaurantul si mancarea au fost delicioase. Am si niste imagini din gradina

Tot in Gerakini, un hotel low budget, dar foarte curat si extrem de aproape de plaja (unde noi am fost in 2013) este Akti Liakada Hotel. In curand voi scrie un articol despre el.

Pe bratul Kassandra ne-am cazat o singura data, in Kriopigi, in 2010. Hotelul Alkion este foarte ingrijit, curat si cu camere mari. Din camere se vad foarte frumos culmile imbracate in pini. Micul dejun a fost gustos si indestulator. Singurul inconvenient a fost departarea de plaja. Plaja din Kriopigi e cam la 1 km distanta, asa ca trebuie sa ajungeti la ea cu masina. Cu masina e foarte repede, dar pe jos e destul de anevoios.  In rest, conditiile de cazare au fost foarte bune. Cateva imagini :

Vedere din camera

In drum spre piscina

Piscina (pentru balaceala de dupa-amiaza a lui fimiu)

Bungalowurile

Acestea ar fi recomendarile mele legate de cazarea in Halkidiki. Daca aveti intrebari sau va pot ajuta cu ceva, imi puteti lasa un mesaj si va voi raspunde in cel mai scurt timp.

Si nu uitati sa cititi ce va recomand sa mancati din bucataria grecesca.